Bloggvernissage

Nu i helgen hade vi vernissage. Vi ställer ut vår första omgång från glashyttan. Bilder har efterfrågats, så här följer några.


Min "skogsgraal" t.v. Graal är en teknik som innebär att glasskikt i olika färg läggs på varandra, blåses upp till en avlång bubbla och får kallna. Därefter sandblästrar eller graverar man ett mönster, dvs. tar bort den yttre färgen här och var. Glaset värms sedan upp igen och man blåser upp det till den slutgiltiga formen. Min graal består av ett inre skikt av blått och grönt glas och ett yttre av svart glas. Ljuset på utställningen är inte så fotogeniskt, så bättre studiobilder får komma senare. (T.h. Danas "Tipsy bowls")


Här tänker jag mig tulpaner. Vad tror ni?


Litet experiment med pulverfärg. En grov, knottrig struktur bildas om man inte bränner in pulvret helt. Bättre bilder utlovas senare.

Men nu mina vänner... hjälp mig! Hur namnger man saker?

Kommentarer
Postat av: karro

Hej!



Jätte fina glas du har gjort! har tyvärr inga förslag på namn... men lycka till. kramar

2010-09-29 @ 10:48:36
Postat av: Fanny

Fan, vad snyggt! Älskar tulpanvasen. Döp den till Fanny. :)

2010-09-30 @ 10:05:20
Postat av: johanna

Me like!! Vad sägs om flow, för vasen? Kramar

2010-10-17 @ 13:28:39
Postat av: Emma

wow! säger jag bara.

gör en lista med fina ord, välj därifrån sen. är inte poängen med att designa själv att det viktiga är att DU förknippar saken med ordet? Eller döp dom efter trevliga människor som fanny föreslog :)

2010-10-18 @ 12:30:52
URL: http://vardagsskoj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0