Hej då så länge!

Imorgon åker vi till Finland. Tänkte bara uppdatera lite här innan jag går och lägger mig, eftersom vi är borta tills på lördag.

Lampor var lite av Pukeberg glasbruks specialitet. Därför tyckte jag att det var en god idé att hämta lite inspiration från de lampor och lampglas som producerats där. Har för närvarande fastnat för fotogenlampsglas.



Jag kom fram till någon slags kompromiss mellan den klassiska fotogenlampan och... något annat (ursäkta, jag är ganska trött och inte så uttrycksfull).



Jag funderar också på att göra några olika varianter. Inte bara i olika färg, utan kanske för olika situationer.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ser väldigt fint ut. Jag älskar fotogenlampor. Ha det fint i Helsingfors!! Kram

2010-11-02 @ 11:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0