Karies och Baktus bor inte här

På bussen mellan Kalmar och Nybro marknadsförs Folktandvårdens "tandvårdsförsäkring". Individer med kritvita tänder deklamerar belåtet hur mycket de betalar i månaden medan de passionerat blir pussade på kinden av någon annan som säkerligen också har perfekta tänder.

Idag var jag tvärs över gatan till tandläkaren, för första gången på åratal (detta var första gången jag betalade för mig...) och bombsäker på att jag hade hål i en av mina gropiga kindtänder. Tji fick jag, eller hur man ska uttrycka sig, för jag hade tydligen fina tänder, men var lite för nitisk med tandborsten. Ovanpå denna glada överraskning fick jag veta att jag hade två tandvårdsbidrag att använda som betalningsmedel, så slutsumman på undersökningen blev ynka 55 kronor. Jag som inte ens visste att något sådant existerade! Tack!

Jag bestämde mig för att inte teckna någon försäkring, men är nöjd med att veta att jag hade hamnat i den lägsta (således även den bästa) prisgruppen. Jag ler därför stort för kameran, hoppas på att någon ska fotoshoppa mina tetänder och att den där kindpussen kommer snart.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Puss, puss!

2009-11-29 @ 22:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0